Om oss

En privat hudpleieskole for alle som har en drøm om å bli hudpleier /hudterapeut.

last ned (1)                                                                                                 124010    Instagram-Logo

Godkjent utdanning innen hudpleiefaget

Hud og kroppsterapi skolen har Kunnskapsdepartementets godkjenning som en offentlig godkjent hudpleieskole. Vi er underlagt kvalitetsnormene som departementet setter for utdanningen, samt nettstudier. Det stilles høye krav til pedagogikken og hvordan undervisningen er satt sammen.

Skjermbilde 2023-01-16 kl. 14.28.49
pexels-vlada-karpovich-4050439

Fleksibel studiemetode

Å studerer med denne fleksibiliteten gjør at studiene kan tilpasses alle timeplaner og rutiner du må ha. Her kan du kombiner utdanning med familieliv uten at noen forpliktelser får lide.

Kvaliteten på den teoretiske nettundervisningen er så høy at den er helt lik og kanskje bedre enn tradisjonell undervisning der du har mulighet til å høre forelesningen så mange ganger du vil

Studier til Hud og kroppsterapi skolen passer for deg som

• Vil bygge på tidligere utdanning
  • Vil bruke innovative og motiverende opplæringsmetoder
  • Studier som garantert gir deg jobb
  • Vil tilegne deg ny kunnskap som skiller deg ut i mengden
  • Vil ha tilgang til læringsmaterialet hvor enn du er i verden
  • Vil spare tid og penger ved å studere via våre skolen hjemmefra
  • Vil studere til dels i ditt eget tempo
pexels-andrea-piacquadio-3754678
pexels-anna-nekrashevich-7552568

Hvordan studere på nett?

Fleksibel nettstudier

Nettstudier gjør det mulig for deg å studere når du vil, uansett hvor du befinner deg. Denne friheten og fleksibiliteten gjør at studiene kan tilpasses alle timeplaner og rutiner du må ha. Kombiner utdanning med familieliv uten at noen forpliktelser får lide.

Du kan jobbe, reise på ferie når du vil og er ikke bundet fast til  oppmøter på en skole kanskje lang borte fra familien som har høye bo og levekostnader.

Det beste av alt er at kvaliteten på nettstudiene er så høy at den er helt lik og kanskje bedre enn tradisjonell undervisning der du har mulighet til å høre forelesningen så mange ganger du vil

Med nettstudier venter utfordringer, engasjement, begeistring og mestring. Vi har flere læringsmidler som hjelper deg med å nå dine mål. Hud og kroppsterapi skolen har spisskompetanse innen sitt felt

Praksis opplæring ved nettskolen -hudpleieskolen

Den praktiske opplæringen vil foregå over din læringsportal der vi tar deg steg for steg inn i en spennende undervisnings form.

Du vil få hele undervisningen fra læringsportalen der du kan ta pauser og repetere så mange ganger du ønsker.

Vi vil ta steg for steg i hver enkelt behandling du skal lære. Du kan selv øve der det måtte passe deg, hjemme, i en praksisplass,  utlandet eller på hytta.

Undervisningen er lagt opp slik at du kan ta utdanningen hvor det måtte passe deg. Det eneste du trenger er tilgang til Internett hvor du enn er i verden.

Du kan praktisere og trene der det måtte passe deg men vi anbefaler deg å praktisere i en salong.

pexels-mart-production-8076234

Valg av utdanning- PIVOIT POINT ACADEMY

Vi tilbyr både nettskole og SAMLINGSBASERT STUDIER I SANDEFJORD OG STAVANGER

Uansett valg får du en fullverdig hudpleier- hud og kroppsterapeut utdanning.

Skolen legger stor vekt på at undervisningen skal være av høy kvalitet, slik at studentene har beste forutsetninger for å opprettholde den høye kompetansen innen hudpleiefaget og innfri eksamenskravene.

Avgjørende for kompetanseutviklingen gjennom skoleåret er også den egeninnsats studentene selv viser.

Hud og kroppsterapi skolen dekker faginnhold som tilsvarer videregående utdanning og samarbeider med studenter for å skape en unik interesse og høy kvalitet rundt faget.

Pris for utdanningen kr 46900,- tilsvarer modul 1,2,3 og 4.

Faglærere / Veiledere

Hud og kroppsterapi skolen består av en rekke dyktige faglærere med godkjent pedagogisk høyskole utdanning og bred erfaring i sine fagfelt.

Undervisningsstaben i Hud og kroppsterapi skolen gjør sitt ytterste for til enhver tid ha den beste fagkompetansen slik at du blir godt kvalifisert til å jobbe i hudpleiebransjen.

Hud og kroppsterapiskolen er utarbeidet av Grethe Norvoll. Grethe er utdannet yrkesfaglærer i  hud- og kroppsterapi, med en Master grad i yrkespedagogikk. Grethe har lang erfaring i bransjen og er tidligere grunnlegger av Beauty hudpleiefagskole, Norliner, Microblading Academy Norway, og Sandefjord Akademi

Grethe Norvoll har arbeidet i hudpleiebransjen siden 1994 og har drevet flere hudpleieklinikker. Etter å ha jobbet som lærer i hudpleiefaget siden 2003 utdannet hun seg som yrkesfaglærer i helse- og oppvekstfag, hudpleiefaget. Med en Mastergrad i yrkespedagogikk og mange års erfaring fra videregående skole har hun mye erfaring å dele med sine studenter.

Vi samarbeider tett med bransjens fremste klinikker og salonger både nasjonalt og internasjonalt for å sikre at all undervisning følger de nyeste behandlingstrendene.

Bilde Grethe